søndag 12. april 2015

Tid for test#9

Som alltid, når jeg skifter fra en sesong til en annen så starter jeg med en test. Håper er jo selvsagt fremgang fra gang til gang, men det er jo ikke alltid det skjer. Og dukker spørsmålet raskt opp, hvorfor ikke?
Lørdagens test viser omtrent det samme resultatet som i januar. Jeg er ihvertfall ikke i dårligere form, men skulle selvsagt ønsket den var noe bedre.


Det kan være at det jeg opplevde som et dårlig Birken resultat illusterer  at formen har stått på stedet hvil. Eller det kan bety at intervaller er ferskvare, siste 4x4 intervall var 11. mars og forrige mølleintervall var 26. februar. Målet nå er jo jevnere løping og større hyppighet på intervalløktene, så håper at jeg ser resultater av det.
I treningsprogrammet er det lagt opp til progessive langturer, og en slik test er jo på mange måter en slik progressiv tur. Jeg hadde planlagt 5 min ekstra, men måtte gi meg etter 2, følte dagsformen var så som så, men kunne nok mobilisert litt mer vilje til å gjennomføre. Men neste gang....

Testen kan man forøvrig lese under treningsøkter:
http://trippelguri.blogspot.no/p/treningskter_25.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar