mandag 28. mars 2016

Våryr

Jeg husker følelsen da jeg var barn og vi kjørte hjem fra påskefjellet 1.påskedag. Er det så lite snø igjen hjemme at jeg kan ha sko på skolen imorgen?
Jeg gjenkjente den følelsen da jeg var på vei hjem fra påskeferie igår; er det bart på de nærmeste stiene slik at jeg kan slippe å løpe på asfaltveien? Og det var det!!
Våren er kommet for alvor når jeg kan ta fram terrengskoene og kjenne grus og barnåler under føttene - og litt søle gjør ingenting.

Endelig - det er vår!
Så nå gjelder det ikke å ta av og gå på en smell. Det fristet å gjøre "noe mer" enn å jogge en tur, så det ble 4 runder over en liten ås, det tok meg 8 minutter å løpe over i et rolig tempo. Oppoverbakken ga naturlig pulsøkning, rett under terskel på tredje runden - så da ble det en slags naturlig intervalløkt. Fin start på vårsesongen.

Jeg gleder meg til fortsettelsen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar