torsdag 3. mars 2016

100 dager til Birkebeinerløpet!

Med snøen lavende ned utenfor, så kan jo det å tenke på Birkebeinerløpet i juni kanskje være i tidligste laget. Men en kalender som viser mars, og lysere morgener og ettermiddager, gir et signal om en vår som er i vente. Og når snøen er borte så pleier det å gå fryktelig fort til andre helg i juni.
Jeg planla å sparke igang løpesesongen på denne "100 dagen", med en god treningsøkt - istedet kom influensaen som et stormkast mot slutten av arbeidsdagen. Jeg har vært på vinterferie, i "virkelig sydlige strøk", og det jeg midt på dagen tolket som jetlag er nok noe helt annet.
Så da er det bare å ta tiden til hjelp og det spøker nok for helgens planlagte skiturer.
Jeg har 2 hovedmål denne sesongen. Jeg vil sette pers i Birkebeinerløpet og jeg har lyst til å løpe Nordmarkstravern. Men første fokus er 11. juni.
Jeg tenker å følge det treningsopplegget som sto i Birken i 2014, og det starter opp i april. De neste 4-5 ukene er planen å legge en god basis, gradvis øke løpeøktene samt ha gode langturer på ski. Og basis styrke. Så får vi se når jeg kommer igang.
I mellomtiden får jeg kose meg med ferieminnene, hvor det ble mange timer på solsenga - men også litt løp, styrke og kajakk.

Sparket igang løpesesongen med morgenjogg på Maldivene
Og når det også ser ut som hofta har reagert litt på barfotløpingen, så blir det jo litt å sysle med fremover

100 dager igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar