søndag 3. juli 2016

Orienteringsuke

Jeg er blitt helt hekta! Gamle orienteringsferdigheter ruster litt, men den rusten ble pusset til gagns i uke 24.
Det startet med karuselløp tirsdag, og denne dagen stilte jeg i aldersklasse, med tilsvarende vanskelighetsgrad på løypa. Det gikk fint, med unntak av en post - og der surret jeg bort minst 10 minutter. Får skrive det på den manglende rutinen.
I helgen var det duket for o-festival i Østfold, og siden dette er i barnsdomstraktene var det fristende å delta. Det første løpet var sprint, og slikt fantes ikke i "gamle dager"! Noe annet som ikke fantes i "gamle dager", var startnummer på alle, og ikke bare eliteklassen. Jeg kom til start og oppdaget at alle hadde på startnummer, unntatt meg. Vel vel, etter at jeg sa jeg gjorde come back i D50, så lo de litt og jeg startet uten.
Parkorientering på kart med målestokk 1:4000 var en ny greie. De første postene var det kun å telle bygninger og gatekryss, det klarte jeg. Men da vi kom opp i parken, skjønte jeg hverken postbeskrivelsen eller tegnene på kartet - og det ble en kjempebom før jeg skjønte hvordan dette egentlig fungerte. Er jo ikke vant til å kunne se fra post til post...og det viste seg at jeg i jakten på 5. hadde vært innom både 6., 7. 8. og 9. uten å være klar over det.
Søndag var det mellomdistanse, følte det gikk bra med det går jo så sakte - løpe og lese kart samtidig - det tar litt tid å få teken på igjen, så jeg gjør alle de teite nybegynnerfeilene det er mulig å gjøre. Men gøy var det, og nå er jeg klar for Fjord-O på Vestlandet midt i juni. Ferieaktivitet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar