onsdag 26. november 2014

Tøff torsdag

Hektisk på jobb, noe reising, mørkt ute, regnvær....det er søren ikke lett å få trent. Forrige uke var den andre i en periode hvor intervalløktene skal kjøres i høy hastighet. Fordelen er at da krever treningen kortere bruk av tid - ulempen er at det er slitsomt og krever litt mobilisering av psyken.
Torsdag var en slik dag. På programmet sto 5x4 minutter mølleintervall. Uken før hadde jeg bare klart 4; denne uka SKULLE jeg gjennomføre 5. Kjente jeg begynte å grue meg allerede på tur hjem fra jobb.
Jeg kom meg over dørstokkmila etter Dagsrevyen og så var jeg igang på mølla. Rett på hastighet 14; ingen negativ splitt på dragene idag. De første 3 gikk over all forventning, men på det 4. begynte det å røyne på. Da er det jeg må fram med mentale bilder. Høre på melodiene på radioen og ikke se på klokka før en sang er ferdig....., memorere siste 3000 m jeg har løpt i hodet og se for meg løypa - det hjelper, telle til 100 x antall ganger...
Jeg kom meg "i mål" med målet, 5x4 min i hastighet 14 og stigning 1,0. Men da var jeg sliten

...og litt tom i blikket etterpå
Økta ble avsluttet med 3 x 1000 meter på stakemaskin og da var jeg faktisk veldig fornøyd med gjennomføringen!

115 dager igjen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar