lørdag 8. november 2014

Tid for test #7

Etter at jeg kunne starte løpingen igjen i september har jeg følt at formen har blitt bedre fra uke til uke. Det fikk jeg også bekreftet under Hytteplanmila, hvor jeg kjente jeg kunne holde trøkket oppe hele veien, og en 3000 m test uka etter med en tid jeg må veldig mange år tilbake for å matche. Så da fant jeg ut at en kald og våt lørdag var et fint tidspunkt å løpe mølletest på. I tillegg var det 8 uker siden sist.
Og for en bekreftelse på fremgang:-)

Det er spesielt på de to raskeste dragene at jeg både merket og ser at formen er bedre. Fra langt opp i sone 4, 179 er 95% av maks, så ligger jeg nå rett over terskel på 90%. Måtte det bare fortsette!

Jeg har kjørt programmet i magasinet Birken de siste ukene og når jeg ser tilbake på Garmin connect, har det gått jevnt og trutt i september og oktober. Lange langturer, 2 rulleskiøkter i uka og varierende drag i moderat hastighet. Stavintervall i slalombakke har også fått fart på hjertefrekvensen. Så da får jeg fortsette i samme spor tenker jeg.

133 dager igjen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar