søndag 18. januar 2015

En bra treningsuke

Endelig opplever jeg at jeg får trent det jeg har planlagt, og nå har det vært 3 gode uker. Uke 1 har jeg omtalt tidligere, det ble et godt grunnlag på ski  på fjellet i romjula. Vel hjemme på det sentrale Østlandet, er det først den siste uka det har vært snø, og værgudene gjorde sitt beste for å bli kvitt det igjen i løpet av torsdag og fredag.
Men de to treningsukene ser ut som følger:
Uke 2

Uke 3
 Intervalløktene har vært fine å gjennomføre på mølla; det har vært litt glatt ute. Men i uke 2 fikk jeg 2 gode løpeøkter ute, en rolig langtur og den samme runden som distanseøkt 2 dager senere. I helgen bar det til fjells igjen; denne gang i Engerdal. Mye vær!

Friskt i Engerdal
Vi kom opp til trikkeskinner fredag kveld, men lørdag morgen var de blåst igjen. Vi tråkket løype 8 km frem; det var for friskt å fortsette runden over fjellet, så da ble det å tråkke opp de samme sporene på tilbakeveien. Den kilometertiden går ikke inn i historien.
Søndag hadde det løyet, sporene ble kjørt opp og vi fikk en solid økt på 3 timer, med 30 min distanse midt i.
Uke 3 ble det faktisk en skitur i lavlandet på onsdag, før regnværet igjen feide over området. Men heldigvis kom det meste som snø i høyden, så i helgen ble det tur fra Sjonken i Romeriksåsen både lørdag og søndag. Var overrasket over hvor langt opp mildværet hadde nådd, men det var nok snø, nykjørte spor og blå extra under skiene.

Vaffel på Råsjøstua både lørdag og søndag

Det eneste jeg kan sette fingeren på er den manglende styrketreningen:-( En kort runde på stakemaskinen begge uker, men totalt fravær av sit-ups og annen styrke....Kanskje jeg må igang med et #prosjektstyrke" der Silja har etablert #prosjektlangtur!

Det er en eller annen feil med Garmin connect som gjør at den ikke laster øktene opp på bloggen, men de finnes...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar