torsdag 23. juli 2015

Ferie !

Ferie fra trening eller mulighet for lange økter og god hvile? Ja takk, begge deler vil vel noen si. Og med 4 uker ferie er det rom for begge deler! For min del er det litt avhengig av hva jeg har meldt meg på av utfordringer, og når første lange sykkelritt er 25. juli - da har jeg ikke roen til å la sykkelen stå parkert for mange dager i strekk. Men det finnes jo andre måter å bevege seg på også, og joggeskoene er alltid med på tur.
Ferien startet med 5 dager i Dublin - storbyferie. Da blir det gjerne en løpetur eller 2, og denne gang ble det først en liten oppdagelsesferd med innlagte parker og da fant vi en flott løpebane på gress inne på et universitetsområde - kun en lett oppvarmingstur fra hotellet. Så økta dagen etter ble lagt hit, og solide pyramideintervaller gjennomført.

Møtte Oscar Wilde på morgentur

Trinity College - med flott løpebane på området
Vel hjemme var det tid for det jeg ifjor døpte til "Camp Øyerfjellet" - hytteferie midt i et sykkeleldorado av en annen verden. Fjorårets vær var for mye å drømme om, og i år måtte turene planlegges noe etter yr.no. Det er ikke det at det er så farlig å bli våt, men sykkelturer i 9 grader og øs pøs regn er ikke særlig behagelig. I tillegg er det så finkornet sand på fjellveiene at den sniker seg inn overalt når den blir til sølevann, og det sliter mye på sykkeldeler. Men unngå regn denne sommeren er vanskelig, så det ble litt vann og søle ja.
Det ble en mengdeuke, med trening i Birkentraseen. Den lengste turen gikk til Kvarstaddammen og deretter opp Rosinbakkene og helt til Storåsen. Så etter ei uke kunne jeg logge 185 km på sykkelsetet, det er rekord.

Fint driv på toppen av Rosinbakken
Denne uka startet med en topptur i Rondane, og det kjennes litt i beina. Så det er kun blitt lett trening etter det - for til lørdag starter konkurransesesongen igjen - Femundrittet, 82 km!

Fin trening - på tur til Veslesmeden 2015 moh

37 dager igjen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar