søndag 7. august 2016

Juli oppsummert - aktiv norgesferie

Jeg gikk inn i juli måned med vond hofte, vond skulder og et styrkeprosjekt i bakhodet. Snakker vi ferie? Men ferie har aldri vært å ligge rett ut i dagevis, litt aktivitet må supplere slaraffenlivet! Så mitt mål var å ha det gøy med lystbetonte aktiviteter, ta med styrkeprogrammet og legge et grunnlag for høsten - uten særlig struktur.
Den første ferieuka ble det orientering på Vestlandet, Fjord-O med 2 løp i Stryn og 2 i Ålesund. Kjempegøy og ganske krevende i uvant terreng for en østlending. Terrenget er åpent, med mye myrer, samtidig som det endel steder er få holdpunkter - så når man først bommer, så tar det litt tid å hente seg inn. I tillegg er det krevende å løpe i terrenget, så et orienteringsløp med endel stopp for å se på kartet ble løpt med en snittpuls på 85%.
Fjord-O i Stryn
Og med 4 løp, med en hviledag mellom løp 2 og 3, så kjennes det. Og spesielt når hviledagen brukes til å gå på Skålatårnet! Men er man først i området så må jo anledningen benyttes. Og jeg må si at jeg har all respekt for de som deltar på Skåla Opp! Fatter egentlig ikke at det er mulig å løpe opp der på 1 t og 20 min, som er rekorden for damer.

8 km - ca 1800 høydemeter
 Etter 5 slike aktive dager på rappen, så ble det kjærkommen hvile etpar dager. Og da gjorde det ingenting om det regnet på hytta - det var sofakroken som lokket mest. Men så begynte jeg å tenke på at det var et Femundritt som ventet etpar uker frem i tid, så da var det sykkelen frem og etpar fine turer i Øyerfjellet før kursen ble satt mot Sognefjellet og etpar 2000 m topper.
Kyrkja 2032 moh

På tur opp til Fannaråken
 Og innimellom har jeg forsøkt å gjøre pålagte øvelser for hofte og skulderen. Hofta har tålt både orientering og toppturer, så sånn sett har juli blitt en bra måned. Ferien ble avsluttet med Femundrittet så nå venter august med nye muligheter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar