onsdag 16. november 2016

Ruskete sesong med opptur som avslutning!

Det har vært en ruskete sesong, både løps- og bloggmessig! Det ene henger vel sammen med det andre, når løpinga halter litt så blir det mindre motiverende å blogge også. Så jeg ser at gjennom det siste året har det var stor variasjon på frekvensen av innlegg. Jeg har akkurat rundet 3 års jubileum for bloggen, og er litt i tenkeboksen på hva jeg gjør videre!

Dette skulle være en mellomsesong i den forstand at jeg skulle fylle den med lystbetonte aktiviteter, og ikke føle Trippelen som en tvangstrøye. Og jeg avsluttet forrige sesong med å drømme om "Løpeåret 2016"! Men det gikk ikke helt slik.

Det startet ganske bra i mai, jeg løp BDO-mila og følte at formen var på god vei til å bli bra. Men så dukket det opp litt trøbbel med hofta. I tillegg så hadde jeg altfor tett timeplan, som også omfattet studier, og jeg ble rett og slett stressa. Og stresset ga seg utslag i pusteproblemer på litt tøffe økter. Og dette fulgte meg helt til Birkebeinerløpet, så istedet for den persen jeg drømte om, ble det full stopp i bakkene og brutt løp! For en nedtur.

Etter å ha deppet en uke, fant jeg ut at nå var det bare å holde aktivitetsnivået oppe med lystbetonte aktiviteter. Det ble en sommer med orienteringsløp, fjellturer og rolige sykkelturer i marka! Hofta fungerte sånn passe, så det ble lite løping og jeg måtte droppe starten i Nordmarkstraver'n - hvor jeg var påmeldt Halvtravern.

Men jeg ble etterhvert så lei at jeg i slutten av september ga f.... i hele hofta, og stilte til start i siste løp på Nordkisa skogskarusell - halvmaraton. Det ble en flott opplevelse, og den tar jeg i neste innlegg.

Og når jeg uka etter endte med en av mine beste tider på 3000 m på flere år, så ble det en opptur som gjorde at løpelysten virkelig vendte tilbake!

...og jeg har begynt å abonnere på Runners....

Inspirasjon og motivasjon



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar