tirsdag 9. september 2014

Tid for test # 6

Ny fase i treningen, og da er det greit å starte med en test så jeg har noe å måle fremgang med utover høsten - forhåpentligvis!
Jeg hadde ingen forventninger til denne testen og var foreberedt på at det skulle gå skikkelig dårlig. En titt på Garmin Connect viser nemlig at jeg fortsatt ikke får til regelmessig intervalltrening. En årsak har jeg i alt som skjedde i august, men siden forrige test 1. juli fant jeg ut at jeg hadde kjørt 2 bakkeintervall på sykkel og 2 distanseøkter. That' it - ikke mye å skryte av. Og med fokus på sykkel så har løpeturene kun vært korte og rolige, for ikke å glemme kunsten.
Så gikk det jo slett ikke værst!

Dette ble jo et interessant resultat. Jeg er blitt bedre på  hastigheter under og opp mot terskel, mens kroppen gir et klart signal om at det å løpe fort er den ikke vant til. Og da kan jeg vel tolke at alle langturene har hatt god innvirkning på formen, men med så få intervaller må det vel være rom for forbedring hvis jeg klarer å kjøre 2 intervalløkter i uka.

193 dager igjen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar