mandag 22. juni 2015

Fokus mot neste mål - Birkebeinerrittet

En uke hvile - så er det fokus mot siste trippelmål - Birkebeinerrittet 29. august. Dette blir foreløpig mitt siste Birkebeinerritt; deltagelse i 2016 ser jeg på som lite sannsynlig, så da skulle jeg gjerne avsluttet med stil, og det betyr ny pers.
I forrige innlegg skrev jeg at utgangspunktet er så som så; siden jeg har halvparten så mange kilometer på sykkel som på samme tid i fjor. Men om jeg skal se fremover, så trenger ikke det bety at det ikke skal gå bra i august.

Vi to bør ut på tur noen timer i uka...
Det jeg har syklet til nå får jeg ikke gjort noe med. Men når jeg analyserte sommeren 2014 litt nærmere så avdekket jeg kun 2 sykkelturer i uka fram til 1. august. Og det kan jeg definitivt gjøre noe med denne sommeren; bør nok komme meg på sykkelen 3-4 ganger i uka. Og litt styrketrening i tillegg.
Det ble endel rolige turer ifjor, noen få distanseøkter i oppoverbakker og såvidt innom noe intervall. Sommerens treningsplan er som følger:

- 1 real langtur 3-4 timer (50-70 km)
- 1 langintervalløkt
- 1 bakkeintervall eller distanse i motbakke
- 1 kortere langtur av mer teknisk art - inkludert noen km på sti

68 dager

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar