onsdag 3. februar 2016

Løpelykke

Når den 1. i en måned faller på en mandag, da ligger det til rette for å vekke til live forsetter som har ligget begravd i mange uker. Litt interessant egentlig, hvorfor skal det alltid være en mandag hvor man skal starte å slanke seg, starte et nytt liv, starte en god treningsperiode...det sitter vel mest i hodet, og nederlaget desto større når intensjonene og forsettene strander etter bare 2 dager.
Men altså, mandag 1. februar var dagen da jeg fant ut at nå var det på tide å begynne å fokuserer igjen - fokusere mot en vår og sommer jeg vet kommer, og som skal gi meg mange gode løpeopplevelser. Det snødde, men med piggsko på var det bare så herlig å løpe og jeg fant motivasjon til den lengste løpeturen siden Birkebenerløpet - det ble 11 kilometer i snødrevet.
Jeg har ikke viet mye tid til bloggen det siste halvåret - og ser at det er ikke bare Trippelguri som har gått i dvale; bloggen ble med i dragsuget. Feiltrening, mye jobb, desember- og januarmørke - det traff litt hardere enn ventet.
Men når jeg går tilbake og ser på Garmin statistikken, så har jeg trent, hver uke. Noen uker bare 1 tur, andre 3-4. Det har vært korte løpeturer ute, kortintervaller på mølla, yoga-kurs! og etterhvert skiturer.
Samtidig har det vært utrolig deilig å ikke ha Birken og seedingsrenn hengende over meg. Som treningsmål er det bra, men ser jeg tilbake har det også vært en stressfaktor - tid til å trene, manglende skiføre, dårlige renn..
2016 skal være et lystbetont år, jeg skal oppsøke de aktivitetene og de konkurransene som jeg vil glede meg til å gjennomføre!

Klar for nye mål!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar