fredag 14. mars 2014

Dagen før dagen....

Hvor er jeg nå? Skiene er glidet og "fluorisert" for en halv formue på Sport 1. Startnummer plukket opp i Håkons hall, smørekofferten supplert på Sportsmessa og selvsagt lot jeg meg friste av et par skihansker fra Therese Johaug.
Nå leses yr og smøretips hver time. Og det måtte selvsagt dukke opp en joker i år også, i form av nysnø. Skal jeg grunne med klister eller bare grunnvoks? Får vel vente noen timer til før beslutningen tas og tipsene er oppdatert. Intensjonen er jo å være ferdig i god tid, men det er jo ikke alltid like enkelt.

Bedre med en for mye enn en for lite i sekken....
Er jeg godt nok forberedt? Tja, blir man noen gang det. Men med fjorårets krampe i minne, så går det nå i salami på brødskiva, Ringer og eplejuice, nøtter og vann. Trening får jeg ikke gjort noe med, og i denne travle uka har jeg fått lurt inn 2 små løpeturer på 5 km. Ikke overanstrengt ihvertfall.

Hva så med disse målsettingene. Ski er jo ikke veldig målbart, og med morgendagens værmelding med opp til frisk bris som motvind, så ser jeg ikke akkurat for meg noen rekord. Primærmålet satt opp på bloggen er jo å perse, sekundært komme under 4 t 40 min. Men dette er jo bare tall, egentlig. I 2012 var jeg 23 min bak merket, ifjor var jeg 13, så hvis jeg klarer å krympe denne avstanden så er jeg fornøyd. Det vil fortelle meg om merket i 2015 kan bli er realistisk mål.

Nå blir det togtur til Hamar og pasta (selvsagt) hos trippelvenninne Tonje, og kl 7 imorgen tidlig går bussen fra Vikingskipet.

Snart klar...
Og hvis vi ikke blåser bort blir det fest på Lillehammer imorgen kveld:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar