søndag 30. mars 2014

Oppstartsuke

Denne uka har jeg virkelig kost meg! I vårvarmen har jeg både hentet fram sykkelen og fått etpar fine turer med joggesko.
Når en milepæl er over, står det ofte i treningsprogrammene at man bør ta det med ro noen uker og trene det man har lyst til, uten tanke for kvalitet eller antall timer. Med Birkebeiner løpet kun 11 uker unna har jeg ikke is nok i magen til det, jeg føler at jeg må komme igang med løpetreningen og ha en jevn progresjon for å unngå skader.
Men forrige uke var fri. Denne har inneholdt noen rolige sykkel - og løpeøkter og en test. Sistnevnte kommer jeg tilbake til i neste blogginnlegg.
Ukas høydepunkt var sesongstart på sykkel. Og for et vær det var fredag! De første sykkelturene kan være kalde, men med 13 grader gjorde det ingenting at jeg hadde reist fra sko overtrekkene.

Første sykkeltur selfie
Og når helgen kunne avsluttes med løpetur på tørre fine stier i Østfold, er det bare å glede seg til fortsettelsen.

Kan første skogstur få en bedre start...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar