tirsdag 3. juni 2014

Under 2 uker igjen...

...til nr 2 av 2014 sine 3 mål - Birkebeinerløpet. Hvordan sikrer jeg best mulig oppkjøring de siste 14 dagene? Litt usikker, siden beina har vært tunge den siste uka. Men nå har jeg hatt 2 hviledager i helga, om man kan kalle hyttehelg med litt sene kvelder og rause vinglass som hvile - men beina har ihvertfall kost seg på rusleturer utover bergene.


Det finnes ingen fasit på oppkjøring, og jeg har heller ikke mye erfaring i forhold til hva som kan fungere bedre enn noe annet, så jeg velger å hoppe inn i treningsprogrammet i Birkenbladet og kjøre øktene som står der. Det å trene annenhver dag og med litt kortere økter har jeg tro på skal fungere. Og siden merke er målet får jeg ta utgangspunkt her...

Mandag ble det derfor fartslek 40 min. Det ble ikke så veldig markerte drag, men jeg fokuserte på å løpe opp alle kneikene jeg gikk på fredagens langtur, og tok det litt rolig da jeg kom på toppen for å roe pulsen. Og god fart de siste 2 km hvor det gikk slakt nedover!
Og det beste av alt, beina føltes endelig lettere....:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar