lørdag 21. mai 2016

Helvetes hofte

3 uker igjen til Birken, og jeg har fått vondt i hofta. Ikke den venstre, den som alltid krangler litt om våren når det er overgang mellom ski og asfalt. Men den høyre, den som har vært stille så lenge jeg kan huske.
Og det kom helt plutselig. 8 km ute i BDO mila, så kjente jeg at det stakk litt i hofta. Men når det skjer midt i et løp, og det er 2 km igjen til mål - da blir slike ting ignorert! Men jeg hadde vondt dagen etterpå, og et stykke utpå fredagen fant jeg ut at å løpe langtur dagen etter - det var galskap! Et par dagers hvile gjorde susen, og mandag ble det langtur på 19 km. Og det gikk bra!
Hvile etpar dager til, intervalltrening på torsdag - og så begynte den å murre igjen på fredag. Men ikke verre enn at jeg idag tok en ny løpetur. Fornuften tilsa at det å legge ut på en skikkelig langtur sannsynligvis ikke ville være så smart, så det ble skogstur på myke stier, en drøy time. Halvveis i økta måtte jeg bare erkjenne, jeg har et problem med hofta, det nytter ikke å ignorere det mer og tro at det går over av seg selv....

Nydelig tur i Romeriksåsen
Og dette har jeg ikke tid til nå. Kommende uke står det to konkurranser på planen. Nordkisa skogskarusell torsdag, det er kun 5 km så den skal jeg komme meg igjennom uansett. Så får jeg heller drøye påmeldinga til Skaubygdaløpet (21 km) til fristen på fredag, i tilfelle...
Så nå er det booket "verkstedtime" hos napratpat på mandag!

3 uker til Birken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar