søndag 27. juli 2014

"Camp Øyerfjellet"

Dette høres i utgangspunktet mer seriøst ut enn det faktisk har vært, men årets sommerferie har inneholdt mange gode treningsøkter innimellom ferieaktivitetene. Og ennå er det en uke igjen:-)

Samtidig synes jeg det er viktig å ha litt ferie. Definisjonen av ferie kan variere, men jeg måtte ha en liten "pep-talk" med mitt indre om at også fotturer i fjellet er trening - når fantastiske sykkel- og joggeløyper ligger rett utenfor døra, og jeg synes jeg hadde for få økter. Konsekvens av å legge ferien i et treningseldorado...;-)
Derfor er uke 28 og 29 definert til å være "feriemodus"; jeg trente det jeg fikk tid til. Og det ble fine langturer på sykkel, hvor deler av Birkebeinerløypa var inkludert. Bakkedrag på sykkelen, fy så tungt, men sikkert bra å ha i beina når turen opp til Skramstadsetra starter. Og litt styrketrening med strikker og egen kropp som vekt.
Og innimellom dette, en flott 3 dagers fottur i fjellet, styrke for både rygg og bein. Og en storbytur til Helsinki, hvor løpeskjørtet ikke fikk luftet seg.

Og perioden ble avsluttet med Femundrittet - kommer tilbake til det.

Fantastiske sykkelveier
"Både praktisk og mental trening"

Styrketrening på terrassen

Løpeskjørt var perfekt å gå med i varmen

Ikke bare pent vær...
...og da blir resultatet slik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar