tirsdag 1. juli 2014

Tid for test #5

Etter etpar uker med ganske tunge bein og få økter fant jeg ut at en fin måte å sparke igang neste treningsperiode på var å gjennomføre en test igjen, drøye 6 uker siden sist.

Tja....
Hva skal jeg si til dette da? Det er lett å tolke at jeg er i dårligere form enn sist. Men jeg tror ikke helt på det. Testen kjøres som 5 min intervaller og intervall er på mange måter ferskvare. En liten titt inn på Garmin connect viser at jeg hadde min siste intervalløkt 29. mai, og det er en måned siden. Hvis jeg ser bort fra noen 200 meters drag rett før Birkebeinerløpet, så var forrige hurtigintervalløkt på mølla 6. mai. Tiden flyr.....og det jeg har gjort siden sist er å løpe og sykle langt og lenge....

Så jeg går ikke i kjelleren på grunn av dette. Det er på tide å fokusere på intervaller som en del av treningsarbeidet igjen, så får jeg nå kjøre en test igjen midt i august og håpe at bildet ser noe annerledes ut.

Optimist tross alt.....
Økta ble avsluttet med 10 45x15 drag  - og kroppen var ikke helt vant til fart;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar