onsdag 27. august 2014

Kronglete Birken oppkjøring

Da jeg for snart 4 uker siden syklet inn til ny pers i Grenserittet, hadde jeg ingen tanke for at august ikke skulle bli den gode oppkjøringsmåneden som jeg hadde forestilt meg. Men igjen, det går ikke alltid etter planen.
Det var egentlig ikke ribbeinsbristen etter Grenserittet som satte meg helt ut, det var jekselen med betennelse og antibiotika kur, med påfølgende trekking. Det er jo en liten operasjon, med treningsforbud noen dager. Og da er det heller ingen mulighet for alternativ trening, det er full stopp! Og den drøye kiloen som forsvant grunnet et særdeles enkelt kosthold gir vel ikke samme løftet opp Rosinbakkene som noen gode intervalldrag ville gitt.

Istedet for 15-20 gode økter er det blitt knapt halvparten. Og istedet for 2 hardøkter pr uke, er det blitt 2 bakkeintervall i hele perioden. Spørsmålet er i hvor stor grad dette har påvirket formen? Andre bloggere, som Lettbent og Silja, rapporterer om god form til tross for avbrekk. Jeg kan jo bare håpe at det lille jeg har fått trent har opprettholdt formen, og all hvilen har gitt overskudd. Samtidig har ikke kroppen akkurat sprudlet av overskudd de siste ukene.

Så jeg får stille optimistisk på startstreken lørdag, håpe på bra vær og en flott tur over fjellet. Og målet står, merke primært og under 4 t 15 min sekundært.

Litt oppfrisking av kunnskap

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar