mandag 6. oktober 2014

Helgas langtur - Øyerfjellet #2

Høstferien var ikke slutt, så det ble ny helg i Øyerfjellet. Og jeg gledet meg til nok en langtur i fjellet, finne en ny sti og legge på noen minutter i forhold til sist gang. På lik linje med løping i skogen, så er det vanskelig å ha hovedfokus på å telle kilometer i fjellet - langturene måles best i antall timer og minutter.
Ut på tur
Det var overskyet og mye vind, men grei temperatur, så med pannebånd og hansker var jeg godt nok kledd. Målet var å løpe over Reinsfjell, og ta grusveien som går mellom Nordseter (Reina) og Pellestova tilbake. Jeg startet like godt i motbakke også, og la turen til Pellestova over selve Hafjellet. Deretter ble det etpar kilometer langs samme stien som forrige helg, før jeg krysset grusveien og dro videre nordover langs stien som fører til Hitfjellet. Etter en liten kilometer tar jeg til høyre i et kryss, og så går det slakt oppover mot selve Reinsfjellet. Nydelig sti å løpe på!
På ferden gjennom høstfjellet ble det endel stopp for å ta bilder; klarte ikke å la være når det ene motivet flottere enn det andre ble oppdaget. Her er et lite utvalg:

Mot Reina 
Kontraster
Ikke bare rødt...
Sjelebot å løpe på slike stier...
Selfie fra toppen av Reinsfjellet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar