søndag 7. desember 2014

Over på alternativ trening...

f...også, nå som det gikk så bra! Er det ikke typisk at når man føler man er inne i en god periode med bra trøkk, så skjer det noe.
For mitt vedkommende skjedde dette "noe" på en rolig løpetur på tirsdag. Jeg var så lykkelig etter skidebuten forrige helg. Etter en velfortjent hviledag mandag, skulle jeg ta en rolig løpetur på sti tirsdag. Det gikk bra i vel 20 min, så begynte jeg å kjenne antydning til stivhet i leggen. Istedet for å gå over, så forsterket det seg sakte men sikkert. Så turen ble kortet ned, tilsvarende med tempoet, men det hjalp ikke - vel tilbake var det nesten så jeg haltet.
Hvile må til tenkte jeg, og innvilget meg selv 3 hviledager (forsåvidt kjærkomment i en ellers hektisk hverdag). Lørdag var jeg klar for en rolig løpetur på grus, optimistisk, for jeg hadde ikke kjent noe det siste døgnet. Det holdt i 10 minutter! Da var det bare å snu og lunte tilbake til parkeringsplassen, pokker heller:-(
Og jeg endte her istedet - 1000 metere på stakemaskinen

Stakemaskin med underholdning
Søndag hadde jeg planlagt en real langtur på beina i marka. Så endte jeg på spinningsykkelen inne istedet - heldigvis var det greit for leggen. Og med duellen Bjørgen & Johaug på skjermen gikk 50 min som en lek.
"You're my inspiration" ;-)
Men at hofta nå sier klart fra hver gang jeg beveger meg er vel tegn på noe, får oppsøke noen som har greie på slikt når helgen er over.

104 dager igjen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar