tirsdag 10. februar 2015

Nypigga sko....

Jeg eide etpar Icebug Anima - de fikk seg noen få turer i orienteringsløypa i tillegg til en langtur på snø og is ifjor vinter. Det var da jeg fant ut at de var et halvt nummer for små for en enkelt tå - og den fikk så hard medfart gjennom 10 km at skoene ble stående i skapet etter det.
Sommeren gikk og litt utpå høsten dukket de opp igjen fra innerst i boden, og siden jeg ikke kunne bruke de, så var det mulig andre ønsket seg piggsko - så jeg la de ut på finn.no.Og vips, etter etpar dager var de sendt i posten til en ny eier. Gjenbruk er digg....
Men hva nå? På vinteren driver jeg kun vedlikeholdsløping. En rolig tur i uka og kanskje en på mølla. Normalt trives jeg best med sko uten pigger; etpar gode terrengsko med grov såle og tilstrekkelig demping gjør nytten under de fleste forhold. Men slik været er nå, hvor det svinger mellom + og - annenhver dag, meldte behovet seg for å være godt skodd. Nye sko? Har egentlig nok, og fjorårets pendlertilværelse hadde sørget for noen ekstra par. Hva med å sette pigger på etpar gamle? Koster bare fjerdeparten av å kjøpe nye.
Jeg har etpar Asics Gel Nimbus kjøpt for 3 år siden, men lite brukt - kun mølleløping ifjor samt noen asfaltturer - de har god nok demping for vinterløping. Turen gikk til Løplabbet på Strømmen, og 15 min og 300 kr mindre på konto, var jeg stolt eier av nye piggsko!

Og de ble testet samme kveld på det som er blitt en fast mandagsrunde, 45 min rolig løpetur for å holde beina igang - og fungerte kjempebra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar