fredag 14. februar 2014

Gjøre det beste ut av det

Dario Cologna sitt OL-gull idag er et glitrende eksempel på at det å trene alternativt også kan gi topp resultat - det gjelder å utnytte de mulighetene som finnes.
Denne uka så ganske trang ut treningsmessig. Mye å gjøre på jobb inkludert 2 møter i Oslo, noe som betyr mye tid på toget som jeg gjerne skulle hatt i skiløypa. Så da fant jeg ut at jeg fikk benytte de tidslukene som fantes, og erkjenne at noen langtur på ski fantes det ikke ettermiddager til.
Det startet med morgenjogg på mandag, og det er egentlig ikke så ille når jeg først er ute av døra.
Ja ja, det funker faktisk!
Mildvær har en fordel, nemlig bare veier, så etter 42 min og nesten 7 km så var jeg klar for heldagsmøte.
Uten bil ble det til at jeg oppsøkte nærmeste skiløype tirsdag kveld. Et scooterspor med en løype, fullt av hundetråkk, rundt 0 grader men jeg hadde bestemt meg for langintervall "åkke som"! Og det ble en helt grei økt. Litt få drag iht treningsprogrammet, men første intervalløkt på 18 dager, så det holdt.
Onsdag krympet tidsvinduet ganske mye, så om jeg ikke skulle bedrive "natt-trening" så måtte jeg  nøye meg med 10 raske 45+15 intervall og 20 min på stakemaskin.
Litt kjip utsikt i februar men....
Langturene skal jeg ta igjen i vinterferien på fjellet. Men etter å ha sett på værmeldingen for imorgen, så fikk jeg lagt inn en "sikringsøkt" på mølla, intervalltrening. Det er meldt kuling, er jeg heldig så blir det ikke så ille  - og slår det til får vafler og OL-stafett bli det nærmeste jeg kommer sport i morgen.
Ikke helt som skispor

God helg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar