søndag 9. februar 2014

Kong Vinter vant!

Det var knyttet mye spenning til helgens værmelding. Selv skulle jeg ikke gå Holmenkollmarsjen, men må si jeg sendte mine medlidende tanker til de som skulle gå når regnet silte ned på fredag. Skirenn i regn må være den ultimate nedtur! Men så ble det allikevel rimelig bra og snøen tok over for regnet i høyden.
Selv skulle jeg ut på rolig langtur, ukas gradvise oppbygging har gått bra og ambisjonen var rundt 3 mil. Utgangspunktet ble Sørli skole i Nittedal, og det startet temmelig bakglatt. Jeg våget ikke smøre om for jeg antok det var tørrere i høyden og det stemte. Vel oppe ble jeg møtt av blå himmel og fikk noen flotte km på tørt føre innover myrene.
Ørfiske
Det var lite som var kjørt og antar løypemaskinene var prioritert til Holmenkollmarsjen. Ved Delebekken var det kun kjørt nordover retning Hakadal mens mitt mål var Gørjahytta og kanskje videre mot Kikut. Noen foran hadde heldigvis tråkket løype, så gikk fint noen km. Men så kom tåka og det var som om et lokk av mildvær la seg over Nordmarka.
Tåke og 0-føre
Føret ble dårligere og det var ikke mye fristende å fortsette videre etter pausen på Gørjahytta.
Tok samme vei tilbake for å sikre et visst antall km, og det ble bare et h.....på bakglatte ski. Smøring hjalp ikke særlig, så stakemusklene fikk kjørt seg. Var visst likt for alle, for de jeg møtte bare ristet på hodet, smilte og konkluderte med umulig føre.
Nytt bekjentskap - Gørjahytta
Det ble "kun" 25 km, men kroppen fikk kjørt seg. Så da kan jeg si at ukas mål med flere rolige turer med økt lengde er nådd, kroppen er frisk og jeg kan tenke på intervaller igjen til uka. Men denne influensahistorien har jammen tatt 14 dager.
Velfortjent energipåfyll

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar