mandag 3. februar 2014

"Møllesko"

For en som elsker skog og mark står det alltid et par skitne joggesko i gangen. Og etterhvert som jeg etterhvert har klart å knekke "møllekoden", så fant jeg ut at jeg måtte ha dedikerte sko - kunne ikke drive med å tørke såler for hver gang.
De første som ble øremerket tredemølla var et par Asics Gel Nimbus jeg kjøpte i USA i februar 2012. De var tenkt som løpesko på hardt underlag, men det ble uansett terrengskoene som allikevel ble mest brukt. Så selv om de er etpar år, så er de langt fra utslitt og holder fint til de øktene jeg kjører inne.

Asics Gel Nimbus 13


Da pendlertilværelsen startet var det lett å identifisere behov for et par sko til, som kunne brukes på Lillehammer treningene. Og når det er så mye lekkert å velge mellom...
Denne gang falt valget på yndlingsmerket mitt, Saucony! Siden jeg ble anbefalt et par på Løplabbet for noen år siden, har det alltid vært minst et par Saucony i skoskapet. Jeg har bred fot, og disse har god bredde foran.
Lavdroppsko kom mer i fokus ifjor, og jeg tenkte jeg skulle teste ut det også. Men litt forsiktig; skoene har 8 mm drop. De første turene jeg hadde på mølla så ble jeg fryktelig øm under tærne, sikkert fordi det var litt uvant, men så gikk det over og jeg føler virkelig at jeg har etpar lette sko som sitter godt på foten og gir god løpsfølelse.

Saucony Powergrid Triumph 10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar