tirsdag 11. februar 2014

Terrengsko

Jeg er stadig på jakt etter den ultimate terrengsko. Det handler om at den føles lett på foten samtidig som den gir godt grep på sleipt underlag. Jeg kan sitte og lese på nettsider som loplabbet.no, oslosportslager.no og amazon.com for å se om det er kommet nye modeller som kanskje bør testes ut. Og det er nesten blitt en hobby det også;-) Favoritten min er Mizuno, de er brede i foten og gir et veldig godt grep også når det er vått. I tillegg har jeg brukt de noen turer på snøføre nå i vinter, da dempingen er god og sålen også sitter bra på snø.
Mizuno Wave Ascend 7

Disse ble kjøpt inn våren 2013 og siden sommeren ble litt ruskete løpsmessig, så ble de ikke slitt ut ifjor. Klare for en sesong til!

Men jeg ser også behovet for å ha en lettere sko, som kan benyttes til intervalltrening og konkurranser. Sommeren 2012 kjøpte jeg et par Asics lettvekter. Jeg hadde ikke sett tester før jeg kjøpte de, da kan det være at jeg hadde revurdert for de er altfor glatte når det er vått. Av den grunn ville jeg aldri benyttet de i Birkebeinerløpet, da det gjerne er noen våte partier der. Men til intervalltrening på tørre stier er de supre, så de får nok bli med på tur til sommeren også.
Asics Gel-Fuji Racer
De terrengskoene som jeg mener gir best grep er imidlertid Salomon. Jeg fikk testet de ut ifjor vår under Salomon Trail Tour, men dessverre er de for smale for min fot. Kunne også tenkt meg å teste ut Saucony terreng siden den skoen passer meg bra. Så vi får se etterhvert som modellene kommer utover våren. Og mine Ice Bug Anima med pigg er kjøpt et halvt nr for små og havner vel på finn.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar