fredag 31. januar 2014

Sko og annet stæsj

Så lenge det er pause i treninga får jeg skrive litt om andre ting. Ser at enhver løpeblogger har en side om løpesko, naturlig nok, så jeg kan jo ta en presentasjon av mine også. Vi har sikkert alle våre favoritter og jeg synes det er interessant å lese om andres erfaringer og preferanser.
Jeg har noen par, hvor mange "noen" er vet jeg ikke på stående fot. Men liker å variere etter underlaget og skogsløping krever en litt annen såle og gripeevne enn grus. I tillegg har pendlertilværelsen medført et behov for å ha noe treningsutstyr på hvert sted for å slippe å pakke hele tiden, og for en som ikke får nok av løpesko så er jo det en fin unnskyldning i tillegg....
Jeg kan jo starte med de jeg brukte sist, på lørdagens løpetur. Det er første gang jeg har kjøpt sko (nesten) bare på grunn av utseendet! Jeg så de for første gang i København i høst, og syntes de var utrolig kule! Men kult er gjerne dyrt, og jeg trengte de egentlig ikke. Men da de kom på kampanjetilbud hos Anton Sport her hjemme, klarte jeg raskt  å definere et behov;-)

Nike Air Pegasus+ 30  Shield
 Det er mange år siden jeg kjøpte Nike sko, så helt greit å prøve det merket igjen. Jeg trengte etpar sko til grus og etterhvert asfalt nå i vinterhalvåret, for å bedrive den type løping jeg skrev om på lørdag. Brukte de også til langintervaller på grus og sti i høst. De er lette og fine, sitter godt og til mitt formål holder ihvertfall støtdempingen. Men så er også Pegasus en gammel traver på langdistanse i sortimentet til Nike.

Kulest i mørket!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar