søndag 6. april 2014

Oppsummering skisesongen

Selv om påsken nærmer seg og det fortsatt er glimrende skiføre i fjellet, så er skisesongen slutt for min del. Noen travle helger, en påske planlagt i lavlandet og en skulder som egentlig har plaget meg hele sesongen gjør at skiene settes bort. Da får det heller være at det kribler litt når bilder av sol og trikkeskinner dukker opp på facebook og snapshat...
Det så så lovende ut! Den første skituren kom allerede 19. november og jeg la ut dette bildet

Her kommer den kalde fine tida...
Men hvordan ble egentlig denne skisesongen....

Tåke, tåke og atter tåke
.....med noen få lyspunkter

Vinterferie på Gålå
Så hvordan kan jeg oppsummere sesongen. For det første, det store målet ble jo avlyst, slik at jeg ikke fikk noe svar på hvilket resultat treningsinnsatsen ville gitt. Det eneste seedingsrennet var oppløftende resultatmessig, men hadde utrolig gode ski der mange andre hadde utrolig dårlige..
Høsttreningen gikk veldig bra. Da skisesongen startet for alvor gikk det mer opp og ned, og jeg føler at jeg ikke fikk den gode strukturen og kontinuiteten på skitreningen som jeg gjerne skulle hatt. Hvis jeg ser hvordan treningen gikk i forhold til treningsprogrammet så kan jeg oppsummere på følgende måte:

Hva har jeg lykkes med:

  • Kontinuitet på løpingen gjennom vinteren
  • Langturer og riktig opptrening etter sykdom
  • Gode mølleintervaller
 
 Hva lyktes jeg ikke med:
  • Langintervaller på ski
  • Langturer med intensitet I2 midt i
  • God kontinuitet på styrketreningen
Totalt har jeg logget 634 km på ski. Sesongen tatt i betraktning er det slett ikke verst, men det er jo lite. I gode treningsuker ble det 60 km +/- pr uke, og noe mindre enn det bør det ikke være. Men dette er erfaringer å ta med til neste sesong; nå er det løp og sykkel som gjelder og ambisiøse mål for 2014!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar