søndag 27. april 2014

Trippelhelg

Da har jeg lagt bak meg en god treningshelg, riktignok med en langtur mer enn planlagt, men søndagens kortintervall på mølla ble ofret for sesongens siste skitur å strålende vårsol. Så får jeg prøve å få litt fart i både bein og puls neste uke!
Fredag var det langkjøring på beina som sto på programmet. Startet med noen runder i lysløypa, godt og mykt underlag for beina men ganske tungt på barkdekket. Avsluttet med en 6 km runde som består av asfalt og grus, hvorav en oppoverbakke på bortimot 1 km og en tilsvarende nedoverbakke mot slutten. Oppoverbakken ga litt fart på pulsen, og nedoverbakken ga fart på beina. Fant ut at en del av treningen fram mot Birkebeinerløpet bør gjøres i nedoverbakke. Det er faktisk trening det også!
Lørdag hadde jeg satt opp langkjøring på sykkel, en tur på bortimot 2 timer, men i forholdsvis flatt terreng. Og det var greit, for løpeturen fra dagen før kjentes. Men mulig det kun var stølhet fra litt uvant nedoverbakkeløping, for da jeg var tilbake fra sykkelturen, 2 timer og drøye 4 mil, så var jeg mer opplagt enn da jeg startet.

Trippelhelg - alt har vært i bruk
Med 2 dager rolig langkjøring var det egentlig på tide å få litt fart på beina og løst opp muskulaturen, så egentlig skulle jeg løpe 45 sek intervall på mølla, etterfulgt av styrketrening. Men når solen skinner fra skyfri himmel, og nykjørte skispor ligger 30 min kjøretur unna, da ble fristelsen for stor til å ta sesongens aller siste skitur.
Realt klisterføre på Sjusjøen, men herlig! Litt kjipt at skulderen begynte å murre mot slutten, den som har tålt alle skiturene tidligere i vinter. Men når det er 5 uker siden forrige tur, og jeg er slik skrudd sammen at det blir 25 km på ski istedet for å rusle bort i nærmeste solhelling - så kan jeg nok bare takke meg selv. Men det var verdt det!

Helt greit:-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar