torsdag 29. mai 2014

Birken intervall

Når sola fortsatt står høyt på himmelen og grillduften begynner å bre seg i nabolaget, da krever det litt ekstra for å stikke ut og ta den intervall økta jeg må-skal-bør gjennomføre. Da kan det være smart å prøve å finne på noe nytt, ei økt som ikke er forutsigbar, men som inneholder litt variasjon. Planen var i utgangspunktet å kjøre 6-8 6 min intervall, samme runden, men kjente at jeg gruet meg litt.
Siste nummer av Birken inneholder plan for de 4 siste ukene. Det programmet har jeg ikke fulgt, men jeg hentet en intervalløkt med ulik lengde på dragene, en liten motivator.

Gode tips
4 drag på hhv 1-2-2-1-km, med 3 min pause imellom. Jeg valgte en kupert løype, med både oppoverbakker og nedoverbakker, slik starten på Birken er. Men beina var tunge, mulig det fortsatt er noe etterslep etter søndagens tunge tur i Skaubygda, så halvveis i det siste 2 km draget fortsatte jeg på flat grusvei istedet for å dra opp bakken for tredje gang.
Dette var en slik dag hvor det føles som pulsen egentlig ligger langt opp i I-3, mens pulsklokka forteller at jeg sliter med å komme opp på terskelnivå. Beina stivnet i motbakke og pusten slet med å henge med. Med andre ord, en tung dag i joggesko, men forhåpentligvis med en effekt.

Men da blir det nok sykkel imorgen og ikke langkjøring på beina...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar