tirsdag 20. mai 2014

Tid for test #4

Da var det på tide med en test igjen. Jeg kjente at jeg nesten gruet meg, fordi jeg så gjerne vil ha fremgang. Og dersom det hadde blitt nok et tilbakeskritt ville jeg vært ganske opprådd og lurt på hva jeg gjør feil.
Men heldigvis, denne gang var det framgang:-))
Yess!
Pulsen ligger jevnt under det nivået den hadde i mars, med unntak av drag nr 4. Jeg vet ærlig talt ikke hvor mange slag den bør senkes for hver gang, men så lenge det går riktig vei fokuserer jeg på det. Jeg har vært ganske flink med intervallene denne våren, og stort sett hatt 2 i uka. En langintervall på terskel og en mølleøkt med 45 sek intervall.

I og med at testen i seg selv ikke er veldig hard, så valgte jeg å fortsette med noen drag til for å få til en god treningsøkt. Jeg kjørte testen motsatt vei, etter 30 sek pause, og dermed fikk jeg en slags pyramideintervall, hvor det er farten som bygde pyramiden mens draglengden var konstant. Dermed ble det 4 drag a'5 min på og over terskel - og da fikk jeg bra utbytte av denne torsdagskvelden. Økta som helhet døpes "pyramidefartslek" og legges inn på arkfanen treningsøkter.

1 kommentar: