onsdag 13. mai 2015

Litt laber uke toppet med Holmenkollstafetten

For første gang på ganske mange år skulle jeg ut og løpe Holmenkollstafetten. Vi stiller lag på jobben, kun for å ha det sosialt og gøy med påfølgende bankett - men med fellestreninger som startet opp etter påske. Det siste fikk jeg ansvaret for, så det ble noen runder med forskjellige intervaller. Vi har mulighet til å trene i arbeidstiden så hver tirsdag ettermiddag var satt av. Selv under seminar på Oscarsborg ble det bakkedrag før middag!
Og selv om "treneren" kun hadde anledning halvparten av gangene, så dro de som kunne trofast ut på løpebanen med oppsatt program - også i regnvær.
Det var ikke akkurat kamp om de lange etappene, så siden jeg nå er ute og trener regelmessig måtte jeg ta 4. etappe, "Berg-og-dalbane etappen". Ja ja, det får ta den tiden det tar fikk laget melding om.
Dro avgårde, hadde ikke rukket å se mer enn halve etappen på forhånd, så motbakken opp gjennom Forskningsparken så fryktelig drøy ut. Men kom meg gjennom uten å stivne for mye.
Rimelig fornøyd  - egentlig

Ellers har uka vært preget av høyt aktivitetsnivå og travelt på jobb - i tillegg til en litt ekkel hoste som reduserer nattesøvnen ganske mye. Og med en hyggelig bankett på lørdag var jeg ikke mye klar for å starte en sykkeløkt kl 7 morgenen etter, som hadde vært eneste mulighet den dagen. Så bakkedrag på onsdag ble eneste trening i tillegg til stafetten.
Får ta igjen langturene til uka og håpe halsondet går over...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar