torsdag 19. desember 2013

Ingen skam å snu

Jeg hadde planlagt så bra. 2 timer trening i arbeidstiden skulle brukes til skitur fra Nordseter før jeg tok juleferie. Regn og såpeglatt nede i sentrum, men skulle ikke langt opp i lia før det var hvitt og gradestokken viste 0,5 minus. Holder det! Skisporet.no rapporterte om nykjørte løyper. Men da jeg steg ut av bilen ble jeg tatt av vinden, tåke og vannrett snøføyke som pisket ganske bra- hmmm. Spurte noen som var ferdig med økta om hvordan det var innpå fjellet. Det hadde blåst opp siste halvtimen, sporene var fokket igjen enkelte steder og det var ganske ufyselig å ha motvind på vei tilbake. Var det da smart å dra alene innover fjellet halvannen time før det ble mørkt? Sannsynligvis ikke, så jeg snudde og hadde tredemølla i tankene i stedet.
Men ved Birkebeiner skistadion var det fortsatt en halv minus, så jeg valgte å ta en tur ut derfra istedet. Føret var så som så, snøen våt så det ble egentlig ikke så mye ut av det. Ble en runde på kun 4,5 km, og en km tid som ikke går inn i historien.
Så kom det egentlig noe positivt ut av denne utflukten? Vel, jeg var tvilende til været men valgte å dra. Det kunne vært bedre og da ville jeg fått en fin tur. Neste gang får jeg sikkert det, så slike apekatter på skulderen som hvisker at det ikke er noen vits må bare takles. Og jeg ble litt bedre kjent i området rundt skistadion, noe som gjør det lettere å planlegge neste økt.
Da settes kursen sørover til julefeiring med joggesko i bagasjen. Og leilighet i Hafjell er booket fra 2. nyttårsdag!


På gjensyn "winterwonderland"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar