søndag 1. desember 2013

På nye stier...

Etter å ha flyttet fra en side av Oslo til en annen i august, er det nye områder som skal utforskes. Jeg er nok over middels interessert i kart, så kartstudier gjøres hjemme på forhånd og så stikker jeg ut med et visst begrep om stedsnavn og retning.Og med skilting underveis går det som regel bra uten at jeg havner på de helt store omveier.


Bjønnåsen er visst et kryss i tillegg til en ås

Idag blåste det friskt ute, så det gjaldt å finne litt le i skogen. Den nye Gore jakka for vintervær ble hentet ut av skapet, til tross for 6 varmegrader og kursen satt mot Marikollen. Siden området er nytt og mye skal utforskes, så er det ikke så farlig om jeg havner på en sti jeg ikke helt hadde planlagt. Så nå vet jeg hvor lysløypa mellom Marikollen og Blystadlia går, selv om planen egentlig var å ikke ta hele runden. Og takket være frosten så kunne myrene forseres tørrskodd.
Vi fortsatte sørover langs Åmotdammen, med lav desembersol midt imot. Nydelig med snøen som hadde dannet mønster på isen.


Åmotdammen
Åmotdammen strekker seg flere km sørover, og i den sør-østre enden satte vi kursen videre mot Ramstadslottet. Like godt å ta turen helt opp, før vi fortsatte østover mot Brudalen. Ifølge treningsprogrammet skulle denne uka være lett, så etter halvannen time kunne jeg tøye ut i Marikollen.

Marikollen
Men at jeg traff på halvannen time er nok like mye flaks som beregning....og nå er jeg litt bedre kjent i Østmarka :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar