mandag 23. desember 2013

Pulsklokka

Min første erfaring med hvor nyttig en pulsklokke kan være var da jeg trente mot mitt første Birkebeinerløp i 2006. Jeg hadde aldri løpt så langt før, og jeg hadde 6 uker mellom Grenserittet og Birkebeinerløpet til å komme i form til å gjennomføre. Da gjaldt det å trene riktig! Og det var da jeg lærte at det er lov å løpe sakte på langtur og gå i oppoverbakkene. Og at langintervaller kan løpes uten at man er utslitt etter 2 drag.
Etter det har pulsklokka vært en trofast følgesvenn på treningstur. Så da min Garmin Forerunner 405CX plutselig stoppet opp tidligere i uka, og det var null respons på ladingen kom valget - reparere eller ny? Den var 4 år gammel og flittig brukt. Og en reparasjon koster fort en "halv klokke", litt avhengig av krav. I tillegg ble jeg aldri helt fortrolig med den "touchringen", så mulig det er en grunn til at den er forsvunnet fra markedet.
Jeg er ingen stor "gadget freak", men setter virkelig pris på GPS'en. Som regel er det gøy å vite hvor langt jeg har løpt, og den er jo dønn ærlig. Og jeg synes det er nyttig å kunne intensitetsstyre treningen, hvis ikke kan det fort på "lapskaustrening". I tillegg vil jeg gjerne kunne programmere inn intervalløkter og etter hvert legge ut treningsruter på bloggen. Julegaveønsker var for lengst meldt inn, og sannsynligvis kjøpt også - så det toget var gått. Så etter litt nettstudier av ulike modeller og en "skal bare kikke litt" tur til byen, endte jeg opp med julegave til meg selv:-)


Ny treningskompis for 2014
 
God Jul


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar