søndag 19. januar 2014

Dagen derpå......

.....eller dagene derpå og litt analyse. Når tester ikke gir det resultatet man forventer, så er det litt kjipt,uansett nivå man er på. Her er det mulig å bruke timer på analyse, men det tror jeg er litt bortkastet tid. Men noen få refleksjoner har jeg gjort meg, og da er treningsdagboka et godt verktøy. Jeg fikk et lite forvarsel på mølleøkta uken før da det gikk litt tungt. Trodde 2 hviledager i forkant av testen skulle hjelpe på det, men kjente alt under oppvarmingen at beina var tunge. Og uka før ble det mye mengdetrening.
I høst, fra oktober og fram til testen i november hadde jeg en veldig god treningsperiode. Kjørte langintervalløkt i I-2 en gang pr uke,en god mølleøkt i I-3 og 2-3 langturer av varierende lengde. Slutten av november og desember ble mer ruskete, og langintervallene har vært helt fraværende.
Disse langintervallene får jeg nå gjeninnføre på ski, i tillegg til at jeg må ha langturer. Synes ikke jeg får til I-3 intervaller på ski så godt, så tror jeg skal ta disse på mølla og leke meg litt med fart så musklene får den variasjonen den trenger. Siden jeg har de dårlige erfaringene fra 2011 og 2013, kjenner jeg at jeg er blitt litt redd for å ignorere signaler . Men samtidig er det farlig å kjenne etter for mye også;-)  Legger inn en ny test om ca 4 uker, så får jeg se hvordan det ligger an - og da er det tid nok til å justere inn mot Birken.
Nå er det ut på tur :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar