onsdag 1. januar 2014

<-2013 - 2014 ->


Nå er det 10 uker igjen til vinterenes hovedmål, Birken, og selv om det kan virke som et hav av tid, så går den tiden erfaringsmessig fryktelig fort. Og nå gjelder det både å få timer på ski samtidig som det fokuseres på teknikk. Det har ikke vært så mange anledninger til å praktisere lærdommen fra teknikkurset.
Et lite tilbakeblikk på 2013. Det har vært et noe ruskete år, spesielt første halvdel, noe som jeg kommer tilbake til i et senere innlegg. Men jeg har hatt en bra høst og fått trent jevnt uten avbrekk siden starten av oktober. Det jeg er mest førnøyd med er at jeg har fått til er:

- 2 intervalløkter i uka, 1 på mølle og 1 langintervall ute
- 1 god langkjøring i uka med økende varighet utover høsten
- 4-5 økter hver uke

Det jeg er minst fornøyd med er styrketreningen, både antall økter og kontinuiteten. Selv om senebetennelse i skulderen satte en stopper for rulleskia tidlig i oktober, så er det jo mange fine øvelser for mage og rygg.

Ellers er målene for 2014 klare, og for å nå de blir det 3 fokusområder:

- Opprettholde gode intervalløkter
- Styrketrening
- Få gode 3-4 timers skiturer
 
Drømmer om mange slike dager
 
Godt Nyttår


 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar