søndag 12. januar 2014

Vintereventyret

Når folk i Oslo-området fortsatt kan rake plenen i stedet for å måke snø, og jeg er så heldig å ha en hybel på Lillehammer, da ble det omvendt pendling denne helga. Samboer'n pakket skidressen og satte kursen nordover. Vi var litt spent på hvor kaldt det ville bli, men uansett, gode utsikter til en fantastisk skihelg.
Lørdag var det -12 grader, vind og snø. Men bra føre og fine spor innover fra Nordseter. Vi fortsatte mot Mellsjøen, planen var å gå rundt, men det var ikke kjørt, så vi fortsatte mot Sjusjøen og snudde rett før vi kom til Kuåsen. Langtur sto på programmet dagen etter, så det gjaldt å ikke bruke opp all energien. Kjente også at jeg var litt sliten.
Søndag, strålende sol og -16 da vi parkerte ved Pellestova. Fantastiske spor, kjentes ikke så kaldt med unntak av de få stedene nordavinden dukket opp. Fant raskt ut at GPS'en ikke likte kulda (eller noe annet), for riktignok skulle vi gå rolig, men så rolig gikk det ikke. Vi kom oss som planlagt inn til Hornsjø, hvor det ble kafe-stopp. Suppe og vaffel ga ny energi. Tilbake over Reina var sporene faktisk føyket igjen et kort stykke, så føret skiftet fort.
Vel tilbake etter 3 1/2 time viste klokka 22 km, mens kartet viste 31. Denne gangen vant kartet!
Siden det var så kaldt droppet jeg treningsprogrammets 60 min i I2 (80-90%) underveis. Har følt meg sliten hele uka, inkludert gårsdagens tur, men idag kunne jeg gått til "verdens ende"! Uansett, basert på erfaringer referert til de siste dagene, så tar jeg nå 2 eller 3 dager treninsgfri før det er tid for ny test på mølla.
Kan det bli flottere......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar