onsdag 22. januar 2014

Pyramideintervall

Etter noen monotone skiturer i helga, og etpar dager uten trening tenkte jeg at beinmuskulaturen ville ha godt av litt variasjon. Og da er pyramideintervall på mølla en fin måte å vekke musklene på. Treningsprogrammet sa 5x5min intervall, men jeg tenkte at det er aktiv tid som er viktigst, så de 25 min ble konvertert til 1-2-3-4-5-4-3-2-1.
Det som er fint med pyramide er at det er litt lettere å motivere seg med ulik lengde på dragene. De lengste er tøffe, men da er man på en måte over toppen og det blir noe lettere når de blir kortere og kortere. Jeg trengte denne økta. Intervallene før testkjøringa var det så som så med, og det nytter ikke kun å løpe "vondt i viljen" intervall, da utfordres ihvertfall ikke viljen!
Puh - litt sliten....

Og den ble utfordret idag. Alle intervallene gikk i I-3, på 5-minutters draget avsluttet jeg 10 under maks. Men må innrømme at det ble en kort 10 sek pause på drag 6 og 7.......
Planen var også å løpe de 3 siste med litt større fart, men klarte det kun på aller siste. Da ble det økt med 0,5 på første halvdel, og ytterligere 0,5 på andre.
Fornøyd, ja :-)
1-2-3-4-5-4-3-2-1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar